Warning: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable in /data/2/c/2cce92f4-fc84-4874-96b7-5e8e31cd770c/babodosveta.sk/web/wp-content/themes/bridge/functions.php on line 1979

Zaži/preži s bábom Bešeňovú

Deň detí sme sa rozhodli stráviť zážitkovo a vybrali sme sa opäť na krásny Liptov, tentokát okúsiť Bešeňovú. Na Liptov nedáme dopustiť a kúpalisko Thermal park Bešeňová je krásne, zážitkové a naozaj jedinečné, navyše aktuálne za každého počasia. No tentokrát som si potvrdila, že na Slovensku ešte stále za ceny, pri ktorých by ste kľudne mohli vylihovať pri mori, nedostanete služby, akoby ste očakávali. Nemyslím si, že sme nároční cestovatelia, práve naopak, vieme oceniť a doslova hľadať pozitíva, no tu na nás chtiac nechtiac doslova kričali veci, ktorým skutočne nerozumiem.

Apartmánový hotel Bešeňová ***

Ubytovali sme sa priamo v areáli vodného parku, na prízemí v apartmánovom hoteli Bešeňová. Mysleli sme si, že práve to bude najlepším riešením keďže máme malé dieťa. No opak bol pravdou… Bývali sme v krásnej, skutočne priestrannej izbe, kde nás po príchode čakala fľaša vínka. Jej súčasťou je aj kuchynka s mikrovlnkou, chladničkou, rýchlovarnou kanvicou a varnou platničkou. Na izbe nájdete aj TV, veľkú vstavanú skriňu, prístelky, pričom postieľku sme si ako vždy doniesli svoju vlastnú.

Hneď na úvod keď som vyšla na balkón sa dostavil prvotný šok. Cítila som sa ako v zoologickej záhrade. PLOT! Jednoducho výjdete na balkón, ktorý je oplotený a tým oddelený od kúpaliska. Tiež je tu natiahnuté lano, ktoré pomyselne oddeľuje priestor suseda. Nemáte tu žiadne súkromie, keďže sedíte akoby vedľa seba. Nehovoriac o tom, že keď prší tak vám prší priamo na sušiace sa veci, keďže len asi každý druhý, až tretí balkón má striešku. Tiež tu nemôžete vypustiť von dieťa pretože odíde kade ľahšie…Jednoducho bývate „akože“ priamo na kúpalisku, ale aj na tom kúpalisku vlastne nie ste. Nerozumiem prečo nieje možné v cene zohľadniť aj vstup na kúpalisko a spojiť celý priestor tak ako je to normálne kdekoľvek v zahraničí, kde viete vybehnúť k bazénu iba v papučkách.

Nebudem vám hovoriť, že keď si človek niečo zabudne musí obísť celé ubytovanie naokolo, aby sa dostal na izbu, namiesto toho aby vbehol do svojej izby priamo od bazéna. Tiež sme očakávali, že v danej cene dostaneme aspoň uteráky. Aj sme dostali, ale obrovská tabuľa na izbe upozorňovala, že si ich nemožno vziať na kúpalisko.

Na izbe nám tiež nefungovalo WIFI! Zato pri recepcii nájdete internetový kútik s PC, čo mi v 21. storočí príde celkom vtipné a za celý pobyt tam nebolo ani nohy. Dnes keď už má naozaj takmer každý internet v mobile je to podľa mňa vysoko neaktuálne. Namiesto neho by som si kľudne vedela predstaviť nejaký detský mini kútik, ktorý naozaj absentoval. Čo sa mi ale páčilo boli kade tade pohodené golfové kočíky, ktoré si bolo možné požičať. To som inde zatiaľ nikde nevidela.

Reštaurácia Culinaria

V rámci pobytu sme si zaplatili iba raňajky, ktoré boli podávané formou švédskych stolov v reštaurácii Culinaria. Boli naozaj bohaté a pestré. Výber pozostával skutočne zo všetkého na čo spomeniete: od praženice, vajíčok, chlebíku vo vajci, pečivo každého druhu, ale aj krupicová kaša, ovocie, musli, káva, džúsi. Čo ma veľmi zaujalo bol kútik so špecialitkami elixírov – voda, v ktorej boli minerály s rôznymi účinkami. Tiež tu nájdete zdravé šaláty, sójové, kokosové a iné špeci mlieko. Palec hore.

Ochutnali sme tu aj ala carte večeru a bola skutočne výborná, nielen na pohľad, mňam (dokonca sa oplatí viac aj cenovo, ako si doplatiť večere v podobe švédskych stolov!). O službách by som sa naozaj nerada ďalej rozpisovala, preťože ako sa vraví nie každý deň je nedeľa a viem, že aj personál môže mať zlý deň…lebo keď vás o 16:45 hod. nepustia k polievke, ktorá je už vyložená, že až od 17:00 hod. tak nie je o čom. Nechcela som ju pre seba…

Jedlo si viete dať aj priamo v areáli kúpaliska, kde vám čo to ugrilujú na vonkajšom grile, alebo v priestoroch bistra pri vnútorných bazénov. Jedlo bolo celkom chutné, nie len fast-food, ale za nehorázne ceny.

Vodný svet Thermal park Bešeňová

Čo sa tu ale skutočne oplatí zažiť je vodný svet. Ešte síce nebolo otvorené vonkajšie kúpalisko, nám to vôbec nevadilo. Vonku boli otvorené iba bazény s horúcou geotermálnou vodou, ktorá má blahodárne účinky na choroby pohybového ústrojenstva a dýchacích ciest. Tu sa však neodporúča vchádzať deťom menším ako 3 roky. Náš tato si tu vychutnal aj vodný bar, ktorý celý deň praskal vo švíkoch. Vonku nás však zaujalo detské ihrisko – hojdačky so šmykľavkou a pieskoviskom.

Vnútorné bazény možno podeliť na dve hlavné časti. Prvú zónu tvorili 3 nerezové bazény. Jeden oddychový, jeden pre úplne mini detičky a väčší bazén s tobogánom. Tie sú zároveň spojené s vnútorným bistrom a oddychovou zónou. Naozaj veľmi pekné priestory. Tie sú zároveň oddelené dlhou chodbou (pozor na prievan) od „šapita„, alebo od stanu pod ktorým sa skrýva bazén s vlnami a bazén pre menšie deti, kde je voda príjemne vlažná, iba po kolená a mnooožstvo vodných hrátok. Vedľa neho aj detský kútik s guličkami čo náš Pimpi veľmi ocenil, tiež prebaľovací pult, množstvo lehátok a bar. Tu sa nám podarilo ochutnať výborné palacinky, aj mojito. Zároveň ak vám chýba povinná výbava k vode, všetko tu viete kúpiť v obchodíku pri bare. Na bezpečnosť detí zároveň dohliadajú plavčíci.

Inak oveľa lepšia atmosféra tu bola v piatok. Množstvo miesta, voľných lehátok, žiadne rady. Kdežto cez víkend to už bol riadny masový brutus!!!

Preži s bábom Bešeňovú

Čo nás ale dostalo asi najviac bolo to, že kúpalisko otvárali až o 10:00 hod., aj pre ubytovaných hostí. Keďže náš mini cestovateľ vstáva o 6:00 hod., raňajky začínali od 7:00 hod. cca od pol ôsmej sme už nemali čo robiť. Aj detské ihrisko bolo len za bránami kúpaliska, tak sme sa vybrali spoznávať krásy obce Bešeňová a hľadať hydinu, ktorá u nás momentálne frčí.

• po ceste sme objavili detské ihrisko za obecným úradom. Celkom zaujalo a strávili sme tu hodnú chvíľku. Hneď vedľa nájdete aj potraviny.

• ak budete pokračovať v ceste ďalej určite sa zastavte pri penzióne Fontána. Tu na nás blikala reklama, že majú otvorenú reštauráciu. Tu sme si dali kávičku a samozrejme ďalšie detské ihrisko 🙂 Inak majú tu veľmi pekne upravené okolie s jazierkom a rybičkami.

• ak hľadáte tiež hydinu, nájdete ju za obcou na poli, ako bonus aj krásne divé maky.
  • ak sa vám prechádzať nechce, vo foajé nádherného hotela Galéria Thermal ****, hneď vedľa hotelovej reštaurácie nájdete detský kútik – domček, tabuľu na kreslenie, hračky a stolný futbal. Tam sme tiež trávili kopec času.

• v rámci jednej z prechádzok sme navštívili kolibu Bešeňovka na začiatku obce. Jedlo bolo vynikajúce a aj tu majú skvelé vonkajšie detské ihrisko.

• ďalším možným riešením je hneď ráno vyraziť na výlet a kúpalisko si dopriať až poobede. Ešteže je ten Liptov skutočne krásny. Boli sme snáď všade – Liptovský Mikuláš, Liptovský Ján, Liptovská Teplička, Liptovská Štiavnica – Chalúpkovo.
  • alebo sa ubytujte niekde úplne inde, v celej obci bolo množstvo ubytovaní, ktoré mali krásne udržiavané dvory s detskými ihriskami.

Len pozitívne liptovské zážitky Vám praje,